utorok 7. februára 2012

Citát dňa - Reč Mary Collins a baronesy Sheily Hollins na Gregoriánskej univerzite

V angličtine dostupné naHealing a wound at the Heart of the Church and Society - Uzdravenie do hĺbky zranených v srdci Cirkvi a spoločnosti

Jeden citát zo záveru:
Jedno ma však mrzí, a to že sa dokážem len zriedkavo prinútiť praktizovať svoje katolícke náboženstvo. Moja viera v Boha nebola dotknutá. Dokázala som odpustiť kňazovi, ktorý ma zneužil, dokázal si priznať svoju vinu. Ale ako dokážem opäť získať rešpekt voči vysokej cirkevnej hierarchii v mojej Cirkvi? Ospravedlnenie za skutky kňazov, zneužívajúcich deti nie je dostatočné. Musí dôjsť k uznaniu a priznaniu si zodpovednosti za škodu a zničenie, ktoré sa preukázali na živote obetí a ich rodinách často úmyselným tutlaním, skrývaním a zámerným manipulovaním v súdnych prípadoch priamo ich cirkevnými nadriadenými. Až potom možem ja a ostatné obete nájsť znovu skutočný pokoj duše a psychické uzdravenie.Zúfalé pokusy o záchranu "dobrého mena" inštitúcie od škandálov mali spôsobiť najväčšie zo všetkých škandálov a malo tak skôr predĺžiť škodlivé pôsobenie zneužívania detí kňazmi a zničiť tak vieru mnohým obetiam. Cítim, že to najlepšie z môjho života začalo pred 15 rokmi, keď kňaz, ktorý ma zneužil, sa postavil pred spravodlivosť. Počas týchto rokov som spolupracovala v rámci mojej diecézy a celej Katolíckej cirkvi v Írsku na zlepšení jej politiky zameranej na ochranu detí. Tieto roky strávené touto činnosťou som zúžitkovala tak, že som sa zapojila do práce pre spravodlivosť pre obete sexuálneho zneužívania kňazmi a  vyslovujem sa za lepšie pochopenie sexuálneho zneužívania detí a pre zlepšenie ich ochrany. Môj život už nie je márny. Cítim, že má svoj význam a cenu.

A ja už len dodávam: Ďakujeme Ti Mary Collinsová, nech Ťa požehnáva Náš Pán a Spasiteľ Ježiš Kristus a dodáva Ti silu a chuť hovoriť do svedomia Úradnej cirkvi aj naďalej. Pax et Bonum.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára