Historici sa domnievajú, že tieto ceremónie mali v sebe mnoho z aktov, ktoré sa vykonávali aj pri heterosexuálnych manželstvách, so zhromaždením celej komunity v kostole, požehnaním páru pred oltárom a vzájomnou výmenou posvätných sľubov. Kňaz oficiálne vystupoval pri podávaní eucharistie a po tomto slávnostnom obrade sa konala pre všetkých zúčastnených hostina.
Všetky tieto prvky sú znázornené na dobových vyobrazeniach posvätného zväzku byzantského cisára-bojovníka, Bazila Prvého (r. 867-886) a jeho spoločníka Jána.
Kronikár Gerald z Walesu (‘Geraldus Cambrensis’) zaznamenal správy o kresťanských homosexuálnych zväzkoch, ktoré sa konali v Írsku na konci 12-teho a na začiatku 13-teho storočia.
A prof. John Boswell, starší vedúci katedry histórie na Univerzite Yale, zistil, že tieto obrady sa konali pod kuratelou Úradu pre homosexuálne zväzky a Rád pre spájanie dvoch mužov od 10. až do 12. storočia.
Ako medievalista publikoval v roku 1980 knihu Christianity, Social Tolerance, and Homosexuality: Gay People in Western Europe from the Beginning of the Christian Era to the Fourteenth Century.
Severus, patriarcha Antiochie (r. 512 - 518) vysvetľoval, že 'nemali by sme oddeľovať v reči tých [svätých Sergia a Bakcha], ktorí boli spojení v živote.'
Jeden grécky rituál z 13. storočia nazvaný Obrad požehnania jedinečného zväzku homosexuálov, vzýval Sv. Sergia a Sv. Bakcha a volal k Bohu aby 'láskavo vzhliadol na týchto Tvojich služobníkov [toho a toho], aby s tvojou milosťou sa navzájom milovali a zostávali bez nenávisti a neboli príčinou škandálu po všetky dni svojich životov s pomocou Svätej Matky Božej a všetkých Tvojich svätých'.
A ceremónia sa končila slovami: 'A teraz môžete pobozkať Sväté Evanjelium, dať si navzájom bozk a choďte v pokoji.'
Srbsko-slovanský rituál pre homosexuálne zväzky predpisoval páru, aby každý z nich položil svoje pravú ruku na Bibliu, zatiaľčo v ľavej mali držať krucifix.
Po pobozkaní Biblie, sa od nich vyžadovalo, aby sa pobozkali a kňaz im dal eucharistiu.
Záznamy o kresťanských zväzkoch homosexuálov, ktoré sa datujú až do obdobia stredoveku, sa našli po celom svete na miestach tak vzdialených ako je Vatikán, Sankt Peterburg a Istanbul.
Ako medievalista publikoval v roku 1980 knihu Christianity, Social Tolerance, and Homosexuality: Gay People in Western Europe from the Beginning of the Christian Era to the Fourteenth Century.
Ikona v múzeu umenia v Kijeve ukazuje dvoch kresťanských martýrov oblečených do slávnostnej bielej róby, sv. Sergia a sv. Bakcha, o ktorých sa niektorí súčasní historici domnievajú, že boli homosexuálmi.
Obrázok ukazuje dvoch mužov ako tradičných rímskych ‘pronubus’ (dokonalých mužov), so znázornením Krista medzi nimi, ako zjavne predsedá ich vzájomnému zväzku.Severus, patriarcha Antiochie (r. 512 - 518) vysvetľoval, že 'nemali by sme oddeľovať v reči tých [svätých Sergia a Bakcha], ktorí boli spojení v živote.'
Jeden grécky rituál z 13. storočia nazvaný Obrad požehnania jedinečného zväzku homosexuálov, vzýval Sv. Sergia a Sv. Bakcha a volal k Bohu aby 'láskavo vzhliadol na týchto Tvojich služobníkov [toho a toho], aby s tvojou milosťou sa navzájom milovali a zostávali bez nenávisti a neboli príčinou škandálu po všetky dni svojich životov s pomocou Svätej Matky Božej a všetkých Tvojich svätých'.
A ceremónia sa končila slovami: 'A teraz môžete pobozkať Sväté Evanjelium, dať si navzájom bozk a choďte v pokoji.'
Srbsko-slovanský rituál pre homosexuálne zväzky predpisoval páru, aby každý z nich položil svoje pravú ruku na Bibliu, zatiaľčo v ľavej mali držať krucifix.
Po pobozkaní Biblie, sa od nich vyžadovalo, aby sa pobozkali a kňaz im dal eucharistiu.
Záznamy o kresťanských zväzkoch homosexuálov, ktoré sa datujú až do obdobia stredoveku, sa našli po celom svete na miestach tak vzdialených ako je Vatikán, Sankt Peterburg a Istanbul.
Podla vsetkeho islo o priatelstva, nieco ako Vinetou a Old Shaterhand
OdpovedaťOdstrániťto len sucasna homolobby za tym vidi homosexualov
rad by som videl povodny dokument
podla mna je to len taka ucelova interpretacia
Misojogi
"Podla vsetkeho islo o priatelstva, nieco ako Vinetou a Old Shaterhand
OdpovedaťOdstrániťto len sucasna homolobby za tym vidi homosexualov" Jasné keď sa to nehodí do Vašej terajšej antihomosexuálnej lobby tak tamto boli určite len kamarástva. Ale taká malá otázočka. Prečo by cirkev posväcovala kamarátstva ?
Nie je to síce tradícia západného kresťanstva, a tento obrad sa do dnešných dní nezachoval ani v pravoslávnych cirkevných komunitách, ale vyhol by som sa dnešnej interpretácií, že to boli "len" priateľstvá na spôsob Vinetua a Old Shaterhanda. Možno to boli zväzky homosexuálne orientovaných ľudí, zasvätené celoživotnému panenstvu. To by bolo skôr historicky a aj sociokultúrne kompatibilné s danou dobovou atmosférou vo vtedajšej spoločnosti.
OdpovedaťOdstrániťFriedo! Boj o práva gejov by nebol,keby sa táto tematika nepoužívala na štvanie proti RKC a snahu o zničenie kresťanstva. Registrované partnerstvá nie sú problém konečný,ale len míľnikom v dekadencii spoločnosti. Neviem o tom, že by RKC vyzývala na zabíjanie gejov dnes a aj dnes si veriaci devianti na svoje prídu. Napr. evanjelickí kňazi môžu sobášiť aj gejov navzájom,minimálne vo Švédsku. Pripomínam, že ECAV v dejinách kládla dôraz na ľudský zdravý rozum a často kolaborovala so zlom len preto, že bolo moderné.
OdpovedaťOdstrániťInak kedysi boli požehnané aj pedofilné zväzky, patricijky sa vydávali ako 12-14 ročné a jedna z najväčších postáv v našich dejinách -kráľ Žigmund - bol v dnešnom ponímaní pedofil požehnaný cirkvou. Budeš teda aj za pedofilné zväzky? :)
Mily TvojOponent! Totoznym slovnikom a totoznymi formulaciami obhajovali krestanski fundamentalisticki veriaci po celú dobu az do 18. storocia otroctvo, bojovali proti sufrazetkam a volebnemu pravu zien, proti zrovnopravneniu cernochov - a temer vzdy tou istou postupnostou:
OdpovedaťOdstrániť1. najskor to boli citaty z biblie potvrdzujuce ze otroctvo je bozim vynalezom, zeny maju usta iba na prijimanie potravy a potomci Hama su tu od toho, aby bielym sluzili, nie aby s nimi chodili do tej istej skoly. (podobne, homosexualita je sodomia a Boh ju tresta).
2. ked sa nazhromazdilo dost dokazov, ze nejestvuju ani moralne ani racionalne dovody na otroctvo/volebne pravo zenam/rasovu segregaciu/patologizaciu homo - tak nastupili liscie argumenty o ekonomickom kolapse civilizacie, moralnom upadku, rozbijani zakladnych pilierov zapadnej spolocnosti (to si nevymyslam, skus si precitat antiabolinisticke prejavy takeho reverenda campbella). v pripade homo to bola storocna povera o jej "odpozorovavani", "ziskavani" v neuplnej rodine a - preto - ziadny kontakt s detmi - kedze tie ju mozu "chytit" a spolocnost sa ocitne zas a znova na pokraji zahuby (z ktorej, ako inak, ju dokaze zachranit len krestansky fundamentalizmus).
Takze tie tvoje argumenty o dekadencii spolocnosti o mravnom a spolocenskom rozvrate, ak sa priznaju homosexualom (nie deviantom, to je nenavistny slovnik fundamentalizmu ako vysity) ich prava. Pedofilia je inak definovana ako sexualna pritazlivost nie k osobam nad 12 rokov ale k tym, ktore nemaju vyvinute sekundarne pohlavne znaky. Takze ten priklad s Zigmundom ti nevysiel.:)
milý friedo :) Skĺzol si do schématizmu , vychodených osvedčených koľají. Tentokrát Ťa však privádzajú na zcestie. A preto musím oponovať :)
OdpovedaťOdstrániťTakže sa mýliš v tom, že citátmi z Biblie čosi ospravedlňujem alebo zdôvodňujem. Dôrazne sa vyhýbam biblickým formuláciám a so svojimi oponentmi vediem diskusie len na princípoch logiky a zmyslového vnímania sveta okolo nás.
Nesúhlasím ani s použitým slovným spojením "kresťanskí fundamentalisti do 18 storočia". Pretože slovo fundamentalizmus je podstatne mladšie a do bežného slovníka sa dostalo až pred pár desaťročiami. Takže spojenie kresťanskí fundamentalisti v trebárs stredoveku je nezmysel.
Nemôžem súhlasiť ani s protestom voči slovu deviácia, deviant. Ide o bežný výraz z psychológie a psychiatrie, ktorý znamená odchylku,úchylku, teda sexuálnu inakosť,odklon od normy. Práve naopak,u stúpencov morálnej dekadencie si všímam snahu prepísať slovníky jazyka zavádzaním nezmyselných a nelogických slov už zo svojej podstaty, napr. homosexualita, homofóbia, humanizmus ako synonymum ateizmu. A použitie odborných názvov naopak označuje homoagenda za znevažovanie.
Tiež odmietam Tvoj názor na poukázanie morálky. Každá spoločnosť si musí vytvoriť komplex noriemm správania a odklon od takého správania je teda takou spoločnosťou vnímaný ako priestupok voči zaužívaným pravidlám morálky. Ty sa snažíš umravniť homoagendu úplne novým prestavaním spoločenskej morálky. To je ale priam ukážkový príklad dekadencie liberalizmu. Liberálna demokracia totiž stojí na dohode,konzense,kedy sa občania dohodnú,čo bude morálne a čo nie. Ak sa dohodneme, že zabiť ženu nie je nemorálne,potom samozrejme vraždenie žien bude normálne.
Ešte k pedofílii.Môžeš mi objasniť,kedy človek už nie je dieťa a kedy ním ešte je? Hranice detinskosti sújemné a nevýrazné. Spoločenská dohoda zakazujúca súložiť s deťmi má tieto chrániť pred sexuálnym zneužívaním. 12 ročná manželka kráľa Žigmunda nakoniec zomrela-pri pôrode. Príklad mi vyšiel eňo-tuto :)
Milý TvojOponent. Do žiadneho schématizmu som zjavne neskĺzol, pretože oponujem len čisto odbornými argumentami z histórie a biológie či psychológie. Výraz "kresťanský fundamentalizmus" som použil v kontexte toho, že argumentácia mnohých kresťanských obhajcov podradného postavenia žien, otrokov, černochov sa odvolávali na citáty z Biblie, ktorú chápali doslovne a nie jej sociokultúrnom a historickom kontexte ako vznikala. Takže sa fundamentalisticky pridŕžali a aj pridŕžali len jediného doslovného znenia daných pasáží. To je fundamentalistické a to, že to boli všetko kresťania úplne jasne ukazuje, že tento pojem som použil správne. Teda výtka na moju adresu sa míňa účinkom.
OdstrániťČo sa týka výrazu deviant a deviácia, v psychológii a psychiatrii sa používa len v spojení s pedofíliou, zoofiliou, nekrofíliou a inými sexuálnymi odchýlkami, deviáciami. Pre homosexualitu sa zaužíval správny pojem iná sexuálna orientácia. Teda nie je to žiadna odchýlka či deviácia ale vrodená sexuálna orientácia ľudského jedinca, ktorú si sám nevyberá, nemôže ju od nikoho "dostať", nemôže sa ju naučiť pozorovaním správania v rodinnom kruhu ani sa nemôže z nej "vyliečiť". Čo sa týka iných tebou prezentovaných výrazov, tak homofóbia je normálny odborný psychologický pojem, označujúci podvedomý či strach z homosexuality a jej prejavov a dopadov na spoločnosť. A tieto známky prejavuješ s veľkou vehemenciou aj ty.
Čo sa týka na moje poukázanie na morálku spoločnosti, tá sa tvorí naozaj dohodou na súbore etických noriem založených na tradíciach, z ktorých táto spoločnosť vznikala. Aj naša euroatlantická civilizácia vznikala na tradíciách gréckej demokracie, rímskeho práva a židovsko-kresťansko-osvietenského etického kódexu. Dôvod, prečo už ženy majú volebné právo, prečo neupaľujeme kacírov a nepoužívame útrpné právo, je že osvietenstvo na základe kritiky kresťanských "tradícií", ktoré boli proti humánne a nevedecké (priečiace sa zdravému rozumu, vychádzajúce z ľudových povier a predsudkov) zamedzilo aplikácii týchto "tradícií" a vyradilo ich z etického kódexu spoločnosti. Pred zavedením alebo obmedzením akéhokoľvek morálneho pravidla by mu mal predchádzať kritický diskurz z pera odborníkov, lekárov, psychológov, psychiatrov, sekulárnych etikov aj kňazov. Odborná diskusia v týchto radoch ba priam polemika sa osvedčila aj pri odstránení útrpného práva z legislatívnych zákonníkov európskych krajín 18. storočia.
Legálna hranica medzi dieťaťom a dospelým je 15 rokov, vtedy myslím dostáva detský "občan" od štátu zčasti dôveru obdržaním občianskeho preukazu. Čo sa týka manželky kráľa Žigmunda, neudávaš presné historické reálie. Ako prvú manželku si bral Máriu, a to ako 9 ročnú, on mal 11, takže ťažko ho možno označiť za pedofila hlavne že po svatbe boli obaja ešte v opatere svojich dvorských pestúniek a poručníkov.:) Tehotná Mária zomrela nešťastnou náhodou pri páde z koňa ako 25 ročná v r. 1395. Jeho druhá žena Barbora Cejlská, je síce pravda, že si ju v r. 1405 zobral ako 12 ročnú a bol medzi nimi značný vekový rozdiel (24 rokov), ale na druhú stranu, bol to zväzok uzavretý z politickej nevyhnutnosti, resp. vypočítavosti. Kráľ trávil veľa času na zahraničných cestách a vojenských výpravách, kde sa snažil užívať si hlavne v ženskom prostredí, miloval víno, ženy a spev. Avšak otehotnela až ako 16 ročná v r. 1409 a vôbec pri pôrode nezahynula, ale dožila sa pomerne vysokého veku a svojho manžela dokonca prežila. Žigmund nebol odkázaný na manželské lože a hľadal vždy útechu v náručí inej ženy, nebol vôbec prieberčivý čo sa týka spoločenského postavenia. Teda na pedofilné chúťky, z ktorých ho bezdôvodne podozrievaš nemal vôbec vlohy.:) Ale som veľmi rád, že sa o manželku kráľa Žigmunda tak dojemne staráš. :) Tento pokus ale eňo- tuto vonkoncom nebol:D
O.K., s manželkami pedofila Žigmunda som pochybil ,uznávam. Uznávam, že sa Ti oponentúra vydarila eňo-tuto :D Ale to, že bol pedofil, si nakoniec sám potvrdil.
OdstrániťVravíš, že homosexualitu si človek nevyberá, s čím nemám dôvod nesúhlasiť. Lenže si nevyberá ani to, kam pred pár rokmi patrila aj homosexualita. Zoofília aj pedofília a aj iné deviácie, úchylky, sú na celý život a sú rovnako ako homosexualita neliečiteľné. Tak prečo neumožniť vyradiť zo zoznamu chorôb aj tieto rovnakým spôsobom ako bola (podvodne) vyradená úchylka homosexaulity a povýšiť ju na orientáciu? A bolo by po probléme.
Slovo homofóbia je v základe nezmyslom.Homo je človek a fóbia je strach. Ak ma označuješ (z mne nepochopiteľných dúvodov) za homofóba, označuješ ma teda podľa logiky stavby slov za človeka majúceho strach z ľudí. A to nemám. A necítim sa byť vystrašený ani spoločnosťou gejov, kam si ma vytlačil ako je už vo zvyku gejaktivistov označiť za homofóba každého,kto si dovolí položiť nepríjemnú otázku. Naša slávna vláda (pani Radičovej) z peňazí nás všetkých dotuje internetovú stránku homofobia.sk ,kde sa nahlasujú všetky prejavy homofóbie a zhromažďuje osobné údaje o ľuďoch obvinených či podozrivých z homofóbie. Nezapácha Ti to už inkvizíciou? Takže šup-šup ma oznámiť :)
Ak sa homosexuáli dožadujú vdovských dôchodkov,prečo by štát nemal mať povinnosť rovnakou výškou eur obdarovávať slobodných celý život?